VOI FI TRADUS

Prognozele sociologilor mi-arată clar că limba-n care scriu își pierde la fiecare zece ani circa un milion de vorbitori. Ca licențiat și în sociologie, știu că argumentele acestor oameni sunt de netăgăduit, bazându-se pe analize combinate ale unor date demografice obiective.
Nu doar iminenta dispariție în timp a poporului meu mă tulbură, căci eu am înțeles că lumea de azi este a celor care au făcut ieri copii, la fel cum lumea de mâine va fi a celor care fac azi copii, deci tot mai puțin a noastră. Ca scriitor în limba mea, rămân fără cuvinte când mă gândesc la viitorul ei.
Mă simt ca un ginere a cărui mireasă e cea mai frumoasă, iubită, aleasă. Dar mirele acesta știe că-n scurtă vreme o să fie puțin pentru a lui soție…
-Vei fi tradus, un gând i-a spus.

05.09.2015

