ZÂMBIND CU OF

Vântule, șoptește-mi tu,
Mă iubește, da sau nu,
Însă vântul nu șoptește,
Suflă doar și hoinărește…

Soare, spune-mi dumneata,
Unde-o mai pot căuta,
Dar soarele nu vorbește,
Luminează, încălzește…

Florilor, spuneți-mi voi
Dacă vom fi amândoi,
Dar florile nu grăiesc,
Înfloresc, se ofilesc…

Munților, strigați la mine,
Să știu de-a plecat sau vine,
Însă munții sau nu vor,
Sau mă strigă-n limba lor…

Te mai rog pe tine, mare,
Ca pe ultima scăpare,
Jură-mi c-a mea o să fie.
Marea să jure nu știe…

Voi știți totul sau nimic,
Le spun, supărat un pic
Și nu mă mai adresez
Lor, un timp. Tac și oftez…

Dacă stau mut ca voi, oare,
Le pun ultima-ntrebare,
Voi puteți ofta ca mine?
Cred că nu, că nu vă vine…

Și le spun ceva cu haz,
Ca să uite de necaz,
Frunțile să-și descrețească,
Dar, vai, nu știu să zâmbească!…

07.02.2016

Marius Robu – Arhive sentimentale

