TEORIA ROBU DESPRE DUBLUL SENS

Voi scrie despre lumină, despre razele solare. Le asemăn unui râu, pe care nu doar curge apa, ci și urcă peștele. 
Mă fascinează viața somonilor, pești care vin pe lume în râuri, unii chiar sus, în munți, apoi călătoresc spre mare, spre ocean…
La vremea lor, părăsesc acest mediu, se întorc în apele dulci și înoată în amonte până ajung în locul în care s-au născut. Aici își depun icrele, după care mor…
Barajele hidrocentralelor constituie de cele mai multe ori piedici de netrecut pentru somoni și nu doar pentru ei.
Lumina de la soare este precum un râu. Ea nu doar ne aduce lumină, ci are dublu sens, ca orice drum, de la potecă la autostradă.
Ne-am folosit de lumină, de căldura sa, de viteza ei, de acest flux uimitor, dar nu ne-am gândit deloc la reflux. Ce duce ea la soare de la noi și de aiurea? Ce strânge sau adună? Ce oare dăm la schimb pentru lumină?
Gândiți-vă la Drumul Mătăsii, de pildă. I se spune așa, însă pe el nu s-a cărat doar mătase, ci și, în sens opus, ceea ce se da la schimb pentru aceasta.
Mă voi gândi zi și noapte la ceea ce-am scris acum.
Dacă statutul unei entități cosmice, precum o gaură neagră, nu impune doar un singur sens, cum s-a crezut mult, ci, potrivit Teoriei Radiațiilor Hawking, două sensuri, adică intrări dar și ieșiri, cu atât mai mult statutul unei căi, al unui drum străbătut de-o energie, nu poate fi numai într-un singur sens…

23.04.2017, Craiova, de Sfântul Gheorghe

